Pięknych Świąt...Pięknych Świąt...

Pięknych Świąt...

08_kartka.gif
Zintegrowane działania OOH dla MasterPass

Zintegrowane działania OOH dla MasterPass

Najnowsza kampania MasterCard, promująca nowy system płatności MasterPass, wykorzystuje synergię kanałów OOH: klasycznego - w postaci kampanii na citylightach i cyfrowego - kampanii w kanale informacji pasażerskiej CityINFOtv. Aby podkreślić zalety tego systemu, w wybranych wiatach przystankowych został udostępniony darmowy internet.

08_MasterPass2.jpg

08_MasterPass3.jpg

MasterCard to drugi po Coca-coli reklamodawca, który wykorzystał w swojej kampanii darmowe WiFi w wiatach przystankowych AMS.

Za kampanię komunikacyjną i mediową odpowiadają spółki z grupy Dentsu Aegis Network: agencja Isobar Poland, dom mediowy Carat oraz agencja Posterscope Poland.
Tak miękki i Tak modny

"Tak miękki" i "Tak modny"

Jak na jednym plakacie pokazać dwie różne kreacje? Wydrukować plakat z użyciem druku soczewkowego. To technika, która pozwala osiągnąć efekt animacji - przejścia jednego obrazu w drugi. Z tego pomysłu skorzystała sieć sklepów Komfort. Na plakatach w Warszawie i Krakowie reklamuje dywan "tak miękki" i "tak modny".

Jeżeli chcesz zrealizować z nami niestandardową kampanię, zapraszamy do kontaktu z Anią Sobczyk, Product Managerem w AMS, mail: a.sobczyk@ams.com.pl.
Migocząca kampania na backlightach AMSMigocząca kampania na backlightach AMS

Migocząca kampania na backlightach AMS

W grudniu nasze backlighty rozbłysły migoczącymi światełkami w kampanii Coca-Cola. Widzieliście już je na mieście?

Jeżeli chcesz zrealizować z nami niestandardową kampanię, zapraszamy do kontaktu z Anią Sobczyk, Product Managerem w AMS, mail: a.sobczyk@ams.com.pl.
Drużyna Świętego Mikołaja

Drużyna Świętego Mikołaja

Nasza Fundacja „Akademia Integracji” zaprosiła Pawła i Łukasza Golców, aby pomogli Świętemu Mikołajowi przekazać prezenty podopiecznym fundacji. Co się działo zobaczcie sami :)

Zdjęcia możecie obejrzeć tutaj. (Ten post zobaczyło już 25 tysięcy osób!) 
DZIĘKUJEMY!DZIĘKUJEMY!

DZIĘKUJEMY!

Już od pięciu lat jesteśmy najwyżej ocenianym i wyróżnianym biurem reklamy outdoorowej według rankingu „Media&Marketing Polska” (za lata 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014). Dziękujemy!
Business Superbrands dla AMS

Business Superbrands dla AMS

Marka AMS została uznana za jedną z najsilniejszych na polskim rynku i otrzymała tym samym tytuł Business Superbrands 2014/15. AMS przyznano ten tytuł po raz drugi.

Więcej tutaj
530 prac walczy o finał Galerii Plakatu AMS

530 prac walczy o finał Galerii Plakatu AMS

15. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS trwa. Zakończyliśmy już etap zgłaszania prac konkursowych - o główną nagrodę rywalizuje 530 projektów. Werdykt jury poznamy 22 grudnia b.r. Dzień później plakaty zakwalifikowane do konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej galeriaplakatu.ams.com.pl i będziecie mogli na nie zagłosować.

Hasłem tej edycji konkursu jest "Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja?". Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu, który będzie głosem w dyskusji na temat przestrzeni publicznej, a zarazem próbą odpowiedzi na pytania: kto odpowiada za wspólną przestrzeń – wszyscy jej użytkownicy czy może nikt.
Biegiem na MajdanBiegiem na Majdan

Biegiem na Majdan

Sztafeta Biegiem na Majdan zakończona sukcesem! Cała ekipa jest już w domu, a nasz kolega Witek Misztela zameldował się w pracy :) Na pytanie "jak było" odpowiedział:

"Przed startem w Biegu na Majdan najbardziej obawiałem się złych warunków pogodowych. Ciężko jeździ się wózkiem w deszczu i pod wiatr. Niestety spełnił się mój najczarniejszy scenariusz - był silny wiatr wiejący w twarz, deszcz, śnieg, grad i marznący deszcz. Ale było coś jeszcze - wsparcie jakie otrzymałem od swojego i innych zespołów. To właśnie determinacja tych 27 "wariatów" biegnących dzień i noc w bardzo ciężkich warunkach dodawała mi sił. Gdybym kiedykolwiek miał wziąć udział w podobnym biegu - to z tą ekipą zawsze. Dziękuję Wam wszystkim za wspaniałe chwile spędzone razem."

Jeszcze raz gratulujemy. Koniecznie obejrzyjcie wzruszający film z maratonu. Witek pojawia się między 0:29 a 0:34 sekundą filmu.

„Biegiem na Majdan” to sztafeta z udziałem ludzi mediów, zorganizowana dla upamiętnienia protestów na Majdanie i dążeń wolnościowych naszych wschodnich sąsiadów. Jak informują organizatorzy, jest też „wyrazem wdzięczności za przypomnienie Polsce i Europie o tym, jak cenne są europejskie wartości”. Bieg jest również przejawem solidarności i poparcia dla zmagającej się z wojną Ukrainy.
Pasywność badań

Pasywność badań

Outdoor Track – pasywność badania gwarantem najwyższej precyzji danych 

Projekt badawczy Outdoor Track realizowany przez Instytut Badań Outdooru zakłada użycie metodologii opartej na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route 2013. W jednym z jego elementów – prowadzonym obecnie etapie terenowym (Travel Survey) używane są urządzenia GPS gwarantujące w pełni pasywny charakter zbierania danych (tzn. pozyskiwania informacji bez konieczności opierania się na deklaracjach respondentów).

Outdoor Track to rozbudowany projekt badawczy, którego celem jest stworzenie standardu badawczego na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Umożliwi on pełne porównywanie działań reklamowych przeprowadzanych na nośnikach outdoorowych z telewizją oraz Internetem. Pozwoli też zdecydowanie łatwiej planować kampanie outdoorowe i uzyskiwać wiarygodne dane na potrzeby ewaluacji takiej komunikacji marketingowej.

Outdoor Track składa się z kilku modułów badawczych: Travel Survey (badanie w oparciu o technologię GPS), danych o natężeniu ruchu dostarczanych przez Biuro Inżynierii Transportu oraz IMS (bazy danych zawierającej informacje o konkretnych nośnikach: dokładane położenie, wysokość, kąt, clutter itp.). Spodziewanym efektem tak zaprojektowanych badań jest pozyskanie wiarygodnych i spełniających najwyższe standardy danych opisujących branżę Out of Home. Wybrane wskaźniki dotyczące efektywności reklamy zewnętrznej zostaną również odpowiednio połączone z danymi pochodzącymi z badania TGI prowadzonego przez Millward Brown.

„Travel Survey to w pełni pasywne badanie, które daje nam możliwość skoncentrowania uwagi na poszczególnych cechach charakterystycznych danego fragmentu przestrzeni miejskiej, ujętych w projekcie. Nie staramy się dowiedzieć, ile osób generalnie porusza się po ulicach. Chcemy, z wysoką precyzją określić, jak często ludzie pojawiają się w tych samych miejscach. Dokonujemy ewaluacji w odniesieniu do POV (point of view), otoczenia ulic czy infrastruktury. Ważne są dla nas również POI (point of interest), takie jak: stacje kolejowe, lotniska, centra handlowe czy inne przestrzenie publiczne. Jest to kluczowe dla zrozumienia reguł dotyczących mobilności ludzi oraz głównych kierunków ich podróży” – powiedział David Strnad, dyrektor generalny MGE DATA.

Metodologia Travel Survey

Metodologia części projektu badawczego, zakładającej analizę mobilności respondentów jest oparta na pomiarze pasywnym. Zbieranie danych odbędzie się z wykorzystaniem urządzeń GPS.

Oznacza to, że informacje na podstawie których zostaną opisane kluczowe wskaźniki marketingowe – GRP, zasięg i częstotliwość, stanowiące końcowy wynik projektu badawczego, nie będą deklaratywne. W treści uzyskanego materiału znajdą się twarde dane, takie jak automatycznie zarejestrowane zapisy tras, po których poruszali się respondenci, także z uwzględnieniem przemieszczania się w sposób odbiegający od rutyny. Przykładowo, niezaplanowane wyjście do innego sklepu lub restauracji niż zazwyczaj, mogłoby być trudne do odtworzenia z pamięci, lecz dzięki urządzeniom GPS również i to zostanie zarejestrowane.

Takie podejście badawcze pozwoli również uniknąć efektu ankietera występującego w badaniach o charakterze deklaratywnym. Wyeliminowana zostanie możliwość wystąpienia jakichkolwiek nadinterpretacji co mogłoby mieć wpływ na ostateczny efekt projektu badawczego. Automatyzacja procesu zbierania danych pozwoli dokładnie odwzorować trasę, po jakiej poruszał się respondent,

„Badanie powinno być z założenia wiarygodne, a trudno o takie, gdy oparte jest wyłącznie na deklaracji respondenta wynikającej wyłącznie z zapamiętania szczegółów dotyczących na przykład słuchanych dzień wcześniej audycji radiowych. Nie sposób jest bowiem zbadać, jak dobrze poszczególne osoby z grupy reprezentatywnej zapamiętują pewne fakty. Każdy ma te umiejętności na różnym poziomie, co zależne jest od wielu czynników. Obecnie odchodzi się od badań deklaratywnych na rzecz pasywnych.

W przypadku prowadzonych przez nasz Instytut badań możemy być pewni, że dysponujemy najbardziej zaawansowaną metodologią, która gwarantuje pasywność pomiaru ” – mówi Artur Biernacki z Clear Channel Poland.

Celem badania mobilności, jest zebranie informacji o cechach demograficznych osób, których indywidualne sposoby przemieszczania się po mieście, zostaną zarejestrowane, a następnie połączone z informacjami o natężeniu ruchu Biura Inżynierii Transportu oraz danych o samych nośnikach (IMS). 4500 respondentów na 14 dni, a 500 na 28 dni, otrzymuje urządzenie Mobitest, które poprzez wykorzystanie nawigacji satelitarnej, rejestruje ścieżki, po jakich poruszają się badane osoby. To w jaki sposób na co dzień poruszają się ludzie jest w zdecydowanej większości powtarzalne i regularne, dlatego rozłożenie zbierania danych na okres dwóch tygodni zapewnia równowagę, między różnymi dniami tygodnia.

Definiowanie grup docelowych outdoor-u

Zidentyfikowanie punktów zainteresowania (miejsc użyteczności publicznej np. kina, teatry, sklepy, przystanki) oraz powtarzalności wizyt w konkretnych miejscach, pozwoli na skonstruowanie modelu obrazującego dotarcie komunikatów reklamowych do konkretnych grup celowych o określonej i częstotliwości.

„Dane precyzyjnie pokażą, jak często osoby z danej grupy celowej bywają w danych obszarach miejskich. Dzięki pomiarowi mobilności poprzez GPS możliwe będzie również określenie prędkości, z jaką poruszał się respondent. To z kolei umożliwi ustalenie, czy respondent poruszał się pieszo czy za pośrednictwem pojazdu. Zebrane informacje zostaną zestawione z danymi o natężeniu ruchu (BIT) oraz danymi o położeniu nośników reklamowych (IMS). Innymi słowy, zapis pochodzący z GPS będzie uzupełniony informacjami o natężeniu ruchu dla transportu indywidualnego, publicznego oraz pieszych. Natomiast połączenie tych danych z rozmieszczeniem nośników, umożliwi dokładne zobrazowanie widowni reklamy zewnętrznej” – mówi Marcin Grabowski z AMS.

Precyzyjny wybór respondentów

„Projekt jest realizowany we współpracy z największymi instytutami badawczymi: IPSOS i Millward Brown, które realizacją badanie Travel Survey. Operat losowania został zaczerpnięty z danych adresowych GUS, co umożliwiło pokrycie 10 badanych aglomeracji oraz zapobiegnie kumulowaniu się udziału respondentów mieszkających w swoim bezpośrednim sąsiedztwie” - mówi Bartosz Barański ze Ströer.

Za pomocą wywiadu CAPI nastąpiła ostateczna kwalifikacja osób do udziału w badaniu. Należy dodać, że ostatecznemu doborowi próby towarzyszyły dodatkowe kryteria pozwalające uniknąć asymetrii w ramach zbieranych danych. Przykładowo w badaniu nie mogli brać udziału zawodowi kierowcy, których poruszanie się po mieście jest naturalnym elementem pracy. Kwestionariusz uwzględnił sześć bloków pytań, umożliwiających określenie częstotliwości i sposobów poruszania się w następujących wymiarach: przemieszczanie się respondenta do miejsca pracy/nauki, przemieszczanie się/podróżowanie ogólne, zakupy, czas wolny, media oraz dane społeczno-demograficzne. Liczebność próby wynosi 5000 osób, co po uwzględnieniu czasu przez, jaki respondenci poruszali się wraz z urządzeniem Mobitest, daje 77 000 dni pomiarowych. Różnorodne wzory mobilności, zostaną również uchwycone dzięki ramom czasowym badania. Zbieranie informacji, trwające od marca do lutego, pozwoli zaobserwować zmienne style podróżowania względem pór roku, okresów świątecznych czy wakacyjnych.

Instytut Millward Brown, dołączy zebrane dane do prowadzonego w sposób ciągły badania TGI. Obejmuje ono wybrane grupy dóbr szybko zbywalnych i trwałego użytku z uwzględnieniem preferencji kobiet i mężczyzn. Dzięki zawartości informacji o cechach społeczno-demograficznych, konsumenckich, psychograficznych umożliwia precyzyjne definiowanie grup docelowych, w związku z czym jest szeroko wykorzystywany wśród reklamodawców czy agencji mediowych przy konstruowaniu strategii komunikacyjnych marek.

Przedstawiony sposób uzyskiwania danych pozwoli na pełny opis widowni reklamy zewnętrznej z podziałem na grupy celowe w oparciu o dowolny zestaw cech, uwzględniający także konsumpcję czy styl życia. Dzięki takiej konstrukcji całego projektu, możliwe stanie się strategiczne planowanie outdooru, jak i uzyskiwanie dokładnej informacji o parametrach mediowych dla każdej kampanii OOH opartej na dowolnie wybranych nośnikach. Pozwoli to na efektywne porównywanie reklamy zewnętrznej z pozostałymi typami mediów.

Materiały prasowe: ibo.org.pl
Budujemy dla Was :)

Budujemy dla Was :)

Zobaczcie jak stawialiśmy pierwszą z 1580 wiat w Warszawie:

08_Nowa_Wiata_1.jpg

08_Nowa_Wiata_2.jpg

08_Nowa_Wiata_3.jpg

08_Nowa_Wiata_4.jpg

08_Nowa_Wiata_5.jpg

08_Nowa_Wiata_6.jpg

08_Nowa_Wiata_7.jpg

08_Nowa_Wiata_8.jpg

08_Nowa_Wiata_9.jpg

08_Nowa_Wiata_10.jpg

08_Nowa Wiata1.jpg

08_Nowa_Wiata_12.jpg

08_Nowa_Wiata_13.jpg

Przystanek Warszawa

Przystanek Warszawa

"Przystanek Warszawa" to 6-odcinkowy cykl, realizowany przez TVP Warszawa, dokumentujący proces przygotowania i stawiania nowych wiat przystankowych w stolicy. Zapraszamy do obejrzenia drugiego odcinka, w którym jedną z głównych ról odgrywa "pierwsza wiata" postawiona w Warszawie na Rondzie Daszyńskiego :)

Najbliższy, trzeci odcinek ukaże się 26 grudnia o godz. 20:00 na antenie TVP Warszawa. Serdecznie zapraszamy do oglądania.
Choć można się spierać o szczegóły różnica jest epokowaChoć można się spierać o szczegóły różnica jest epokowa

"Choć można się spierać o szczegóły różnica jest epokowa"

Pierwsze montaże wiat za nami. Mimo, że wiaty konserwatorskie stoją w Warszawie już od kilku lat, uwagę niektórych pasażerów przykuły właśnie teraz. Przeczytajcie, co na komentarze odnośnie tego modelu wiat odpowiadają projektanci. Link do artykułu w Gazecie Stołecznej tutaj.
Co mają wspólnego słonie z wiatami?

Co mają wspólnego słonie z wiatami?

1580, fakty w liczbach:

- Co ma wspólnego 129 afrykańskich słoni z warszawskimi wiatami? Wagę! Gdybyśmy zliczyli aluminium i stal, które zostaną zużyte do wybudowania 1580 nowych wiat przystankowych w Warszawie, to otrzymamy 645 ton surowca, czyli tyle ile waży 129 słoni afrykańskich – najcięższych współcześnie żyjących zwierząt lądowych na świecie!

- Do zbudowania wszystkich wiat w Warszawie zostanie łącznie wykorzystanych 178 644 mb profili aluminiowych. Trudno to sobie wyobrazić, ale pomyślcie, że odpowiada to dystansowi z Warszawy do polsko-białoruskiego drogowego przejścia granicznego w Terespolu.

- Do przewiezienia całego betonu (2 400 ton!) potrzeba 48 50-tonowych wagonów kolejowych. Wyobrażacie to sobie?

- Łączna ilość szkła, która zostanie wykorzystana do zbudowania nowych wiat to 30 870 m2. To tyle co powierzchnia 190!!! boisk do siatkówki. Robi wrażenie?

(Rys. Tymon Nowak, lat 7)

Archiwum

Spis treści

Pięknych Świąt...

Zintegrowane działania OOH dla MasterPass

"Tak miękki" i "Tak modny"

Migocząca kampania na backlightach AMS

Drużyna Świętego Mikołaja

DZIĘKUJEMY!

Business Superbrands dla AMS

530 prac walczy o finał Galerii Plakatu AMS

Biegiem na Majdan

Pasywność badań

Budujemy dla Was :)

Przystanek Warszawa

"Choć można się spierać o szczegóły różnica jest epokowa"

Co mają wspólnego słonie z wiatami?

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
x