ŻYCZENIA
SKŁADAJĄ NAM ...

Sąsiedzi z DENTSU

Sąsiedzi z DENTSU

Renata Wasiak  z HAVAS MEDIA

Renata Wasiak
z HAVAS MEDIA

Ania Zimecka  z SKM SAR

Ania Zimecka
z SKM SAR

Alfred Ejsmont  z UNIVERSAL MCCANN

Alfred Ejsmont
z UNIVERSAL MCCANN

Bartek Dobrzyński  z PLAY

Bartek Dobrzyński
z PLAY

Iwona Jaśkiewicz - Kundera z VIVAKI

Iwona Jaśkiewicz - Kundera z VIVAKI

Małgorzata Węgierek  z HAVAS MEDIA GROUP

Małgorzata Węgierek
z HAVAS MEDIA GROUP

Ania Podskarbi  z OMD

Ania Podskarbi
z OMD

Agnieszka Kosik  z MEDIACOM

Agnieszka Kosik
z MEDIACOM

Ania Bieńkowska  z MINDSHARE POLSKA

Ania Bieńkowska
z MINDSHARE POLSKA

Marysia Bielecka  z HAVAS MEDIA

Marysia Bielecka
z HAVAS MEDIA

Jakub Bierzyński  z OMD

Jakub Bierzyński
z OMD

Paweł Tyszkiewicz  z SKM SAR

Paweł Tyszkiewicz
z SKM SAR

Monika Więch  z MEDIACOM

Monika Więch
z MEDIACOM

Małgosia Laube  z HAVAS MEDIA

Małgosia Laube
z HAVAS MEDIA

Bartosz Hojka  z AGORY

Bartosz Hojka
z AGORY

Grzegorz Kossakowski  z AGORY

Grzegorz Kossakowski
z AGORY

ALFABET
AMS

A jak ADRESATA jak ADRESAT

A jak ADRESAT

Nazwa AMS była rozwijana na różne sposoby, ale takiej kreatywności się nie spodziewaliśmy ... przynajmniej adres się zgadza :)
B jak BENETTON

B jak BENETTON

United Colors of Benetton to włoska marka odzieżowa założona w 1965 roku przez Luciano Benettona wraz z trojgiem jego rodzeństwa – Giulianą, Carlo i Gilberto. Reklamy Benettona są mocne, kontrowersyjne, często skandaliczne i błyskawicznie obiegają cały świat. W 1991 roku plakat z całującymi się księdzem i zakonnicą był szokiem. Czy dzisiaj byłoby inaczej? 

Fot.: Oliviero Toscani
C jak CHOPIN

C jak CHOPIN

Czy Wy też tak wyobrażacie sobie Chopina – jako młodego chłopaka spacerującego po mieście w luźnej bluzie hiphopowca? W 9. konkursie Galerii Plakatu AMS właśnie ten plakat Piotra Micherewicza otrzymał wyróżnienie. 

Ciekawostką jest, że plakat został zamieszczony w pierwszym wydaniu podręcznika szkolnego do języka polskiego "Okno na świat kl. 4” nakładem wydawnictwa Grupa Edukacyjna S.A. Jest także jednym z najbardziej kojarzonych z naszym konkursem i zarazem najczęściej kupowanym na kulturalnysklep.pl

Aut.: Piotr Micherewicz
D jak D**A

D jak D**A

Do dzisiaj plakat "Papierosy są do dupy" jest najbardziej rozpoznawalnym plakatem antynikotynowym w Polsce. Jego autorem jest Andrzej Pągowski. Powstał w 1994 roku. Źródło: http://www.pagowski.pl/
E jak ESTETYKA  w mieście

E jak ESTETYKA
w mieście

Austriacki artysta Gregor Graf w 2006 roku zrobił zdjęcia m.in. Warszawie i oczyścił je z wszelkich dodatkowych znaków. Dzięki jego pracom możemy zobaczyć Warszawę trochę jak z pocztówki z lat 60-tych. 

Fot.: Gregor Graf
F jak FAX

F jak FAX

Na początku lat 90-tych listy lokalizacji kampanii outdoorowych były przesyłane faxem. Najdłuższa miała 50 stron, czyli około 15 metrów. Czytanie takiego faxu to była czysta przyjemność :)
G jak GASZENIE

G jak GASZENIE

W czerwcu 2005 roku zrealizowaliśmy bardzo nietypową kampanię - na backlighcie umieściliśmy parującą filiżankę kawy Jacobs Kronung. Ta kampania została zauważona nie tylko przez kierowców i przechodniów, ale i przez ….. strażaków, którzy przyjechali ugasić naszą parującą filiżankę.
H jak HUMOR  w reklamie

H jak HUMOR
w reklamie

Pamiętacie umieszczone obok siebie reklamy piwa "Żywiec dziś wieczorem" i kefiru z hasłem "Kefir Danone jutro rano"? To zdjęcie pochodzi sprzed około 15 lat, a wydaje się jakby ta kampania odbyła się zaledwie kilka lat temu. Źródło: patrz.pl
I jak INNY wymiar

I jak INNY wymiar

gablota_I1.jpg

Inne podejście do kampanii zaprezentował Ędward Ącki, znany niegdyś jako Szymon Majewski, który osobiście powiesił się na billboardzie :) i jako żywy element nośnika prezentował swoją partię. „Oni wcale nie wiszą! Oni są wydrukowani! Tylko ja wiszę naprawdę!“ – tak mówił podczas wiecu wyborczego nowej partii pod nazwą ĘĄ :) Tak było w 2007 roku. A rok później na krzesłach przymocowanych do billboardów usiedli żywi modele promując wytrzymałe ściany gipsowo-kartonowe firmy Rigips.
J jak JUBILEUSZ

J jak JUBILEUSZ

W tym roku mamy jubileusz, więc jak łatwo policzyć AMS został założony w 1990 roku. To był naprawdę wyjątkowy rok:

- we Wrocławiu i Legnicy zanotowano rekordową w styczniu dla tych miast temperaturę +19,7 °C
- ukazało się ostatnie wydanie „Trybuny Ludu”
- przywrócono dawne godło państwowe – Orła Białego z otwartą koroną według wzoru z 1927 r.
- padł rekord inflacji: Główny Urząd Statystyczny ogłosił, że inflacja w ciągu 12 miesięcy wyniosła 1360%
- powołano Policję (znosząc Milicję Obywatelską) oraz Urząd Ochrony Państwa w miejsce rozwiązywanej Służby Bezpieczeństwa
- przywrócono Święto Narodowe Trzeciego Maja znosząc jednocześnie święto 22 lipca
- Sejm uchwalił ustawę o zniesieniu cenzury
- wprowadzono naukę religii do szkół
- odbyły się pierwsze w historii Polski powszechne wybory prezydenckie wygrane przez Lecha Wałęsę
- zlikwidowano restrykcje w sprzedaży napojów alkoholowych – wódkę można było znów kupować przed godziną 13
- Światowa Organizacja Zdrowia usunęła homoseksualizm z listy chorób i zaburzeń
- zakończono produkcję Citroëna 2CV
- odbyła się premiera filmu „Kevin sam w domu”
- powstała pierwsza strona WWW
K jak KWIECIEŃ

K jak KWIECIEŃ

Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata… O prawdziwości tego przysłowia niech świadczy załączone zdjęcie. W kwietniu 2013 roku pan z billboardu kampanii piwa Kasztelan przekonywał, że sezon grillowy już otwarty. Jakoś nie wierzymy☺.
L jak LEGENDA

L jak LEGENDA

Festiwal Crackfilm to prawdziwa legenda. Był jedną z najstarszych i największą imprezą branży marketingowej, reklamowej i medialnej w Polsce. 

Pierwsza impreza sygnowana logo Crackfilm odbyła się w Krakowie w lutym 1991 roku pod nazwą Ogólnopolskie Sympozjum Reklamy. Wtedy cały świat reklamy jechał z Warszawy do Krakowa tym samym zatłoczonym pociągiem, a w każdym przedziale siedział jakiś znajomy. Nawet Nina Terentiew i Bogusław Linda musieli stać w korytarzu, kiedy w ostatniej chwili wpadli do odjeżdżającego pociągu do Krakowa.
M jak MEBLE  miejskie

M jak MEBLE
miejskie

Zwykle słowo „meble” kojarzy się nam z wyposażeniem i dekoracją wnętrz. A dla nas – osób z branży outdoorowej – z meblami miejskimi: wiatami, stojakami, słupkami, itp. Teraz nasze drugie imię to 1580 :). Już chyba każdy warszawiak wie, że do końca 2016 roku wybudujemy w stolicy 1580 nowych wiat przystankowych.
N jak NOWOMOWA

N jak NOWOMOWA

Czy wiecie co oznaczają stwierdzenia: „kampania spadła”, „dodatek”, „lasty”? Jeśli tak - to znaczy, że jesteście związani z branżą outdoorową.
O jak OK

O jak OK

OK – to dwie literki, które mogą zdziałać cuda. Dzięki nim zaplanowana kampania zamienia się w kontrakt :)
P jak POZNAŃ

P jak POZNAŃ

Poznań to miasto, z którego pochodzi nasza firma. To tam w 1990 roku panowie Maciej Dziewolski, Paweł Turnau i paru innych założyli agencję reklamową Art Marketing Syndicate. Dopiero później staniemy się firmą outdoorową. Z pierwszych liter nazwy firmy powstał skrót AMS, którym posługujemy się dzisiaj.
R jak RUSINOWICE

R jak RUSINOWICE

Rusinowice to wieś położona w województwie śląskim licząca ok. 1300 mieszkańców. Na jej obszarze działa od 1994 roku ośrodek rehabilitacyjno – edukacyjny dla niepełnosprawnych dzieci i młodzieży. To tam co roku znakomici paraolimpijczycy, nasi koledzy z Fundacji Akademia Integracji przyjeżdżają i prowadzą m.in. obozy z lekcjami szermierki, spotkaniami przy muzyce o sporcie, zabawą. Chłopaki – dziękujemy!
S jak SŁUP

S jak SŁUP

A wiecie ile osób zmieści się w słupie reklamowym? My to sprawdziliśmy! Upychamy … i zamykamy …12 osób :)
T jak TEASER

T jak TEASER

W lipcu 1993 roku w Warszawie zawisły billboardy o intrygującej treści: „po 25 sierpnia wielu będzie siedzieć”. Tajemnicze hasło wiązano ze sferą polityczną i wyborami. Wkrótce jednak okazało się, że to Ikea otwiera w Jankach pod Warszawą swój pierwszy sklep. Kampania przeszła do historii polskiej reklamy jako pierwsza kampania teaserowa. Jej twórcą była agencja Corporate Profiles.
Zdjęcia pochodzą ze strony branddoctor.pl

gablota_T(2).jpg
U jak UWAGA, kradną!

U jak UWAGA, kradną!

W roku 2013 zamieniliśmy przystanki na "przymierzalnie" bielizny marki Triumph. Bielizna zawisła w wiatach i zaczęło się przymierzanie. A nasze zdjęcie zrobiło furorę w sieci. Ale pewnego dnia bielizna zniknęła. Uwaga! Kradną! A co ze złodziejami? Nie udało nam się ich złapać.

gablota_U(2).jpg
W jak WALUTA

W jak WALUTA

Na początku lat 90-tych walutą rozliczeniową były dolary. Ceny 325 a nierzadko i więcej USD za jeden billboard! Wtedy też obłożenie kampanii na billboardach wynosiło … 100%.
Y jak YEAH

Y jak YEAH

Już od sześciu lat jesteśmy najwyżej ocenianym i wyróżnianym biurem reklamy outdoorowej według rankingu „Media&Marketing Polska”. Yeah! Dziękujemy!
Z jak ZAKAZ

Z jak ZAKAZ

Całkowity zakaz reklamy papierosów i alkoholu wpłynął na kreatywność reklamodawców :) Pojawiły się pomysły na "piwo bezalkoholowe" ze zmrużonym okiem, czy też na słynną "łódkę" Bols.

Zdjęcie: Reklama piwa Bosman (Bosman Browar Szczecin SA) Agencja Grey

CIEKAWOSTKI Z BRANŻY

Powstanie agencji reklamowo-outdoorowej Art Marketing Syndicate

Zaczynamy jako agencja reklamowa Art Marketing Syndicate, dopiero później staniemy się firmą outdoorową. Z pierwszych liter nazwy firmy powstał skrót AMS, którym posługujemy się dzisiaj.

Pierwsze wiaty Adpolu w Warszawie

W latach 90. szare miasta zapełniają się kolorowymi reklamami. Wieje „zachodem”. W Warszawie pojawiają się pierwsze wiaty przystankowe, których operatorem jest Adpol.

Powstaje ponadregionalna sieć billboardów 12 m2

W ciągu dwóch lat powstanie na rynku 10 000 nośników, głównie billboardów 12 m2. Rozliczamy się w dolarach. Ceny - 325 a nierzadko i więcej USD za billboard.

AMS przygotowuje kreację pierwszej kampanii – „Pociąg do wędlin” Zakładów Mięsnych w Kole

Działamy jeszcze jako agencja reklamowa. W ramach współpracy z Zakładami Mięsnymi w Kole przygotowujemy foldery i plakaty reklamowe. Jednym z nich jest "Pociąg do wędlin", który przedstawia... lokomotywę z wagonami w postaci kiełbasy.

Powstaje Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej

Druga połowa lat 90. to burzliwy rozwój firm outdoorowych. W raporcie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej notowanych będzie wkrótce 30 podmiotów, w tym 24 firmy o udziale w rynku powyżej 1 %. Billboardów 12 m2 będzie wkrótce 47 000.

Umowa z Wytwórnią Wyrobów Tytoniowych skutkuje budową pierwszej ogólnopolskiej sieci billboardów

Przejęcie Merkuriusza - drugiej co do wielkości firmy outdoorowej

AMS Spółką Akcyjną

Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych / powstanie Zewnętrznej Galerii AMS

Zewnętrzna Galeria AMS to pierwszy w branży, systemowy projekt z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Na billboardach prezentowane są prace artystów, m.in. Katarzyny Kozyry, Joanny Rajkowskiej, Marcina Maciejowskiego i Grupy Twożywo.

Pierwsze regularne sieci backlightów 18 m2

Na ulicach pojawiają się pierwsze nowoczesne, nośniki podświetlane z plakatami winylowymi. Początek procesów konsolidacyjnych na rynku outdoorowym.

Zakaz reklamy papierosów

Przejściowy zakaz reklamy piwa na outdoorze

Po dwóch latach piwo wraca na tablice, ale 20% powierzchni zarezerwowana jest na napis z ostrzeżeniem o szkodliwości jego spożycia. Zakazy skutkują obniżeniem przychodów branży i wymuszają przyspieszenie konsolidacji.

Przejęcie AMS przez Grupę Agora

Zakończenie konsolidacji rynku rozpoczętej w 1999 roku. AMS zyskuje nowego właściciela – Grupę Agora. Kilka firm przestaje istnieć. Następuje zauważalny spadek sieci billboardów.

Przeniesienie centrali z Poznania do Warszawy

Więcej tutaj

Powstanie Galerii Plakatu AMS

Galeria Plakatu AMS to dzisiaj prawdopodobnie największy w Polsce konkurs dla młodych grafików na plakat o tematyce społecznej. W 15. edycjach zostało nadesłanych 7 tysięcy prac.

Więcej tutaj

Powołanie programu Bramy Kraju

Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony w szczególności kształtowaniu przestrzeni publicznej. To 9 edycji programu: konferencji, konkursów i publikacji.

Umeblowanie ul. Oławskiej we Wrocławiu / AMS Mecenasem Kultury

Rozpoczyna się ekspansja mebli miejskich: ul. Oławska we Wrocławiu, w kolejnych latach - meble miejskie dla Krakowskiego Przedmieścia, pierwsze w Europie wiaty Open w Szczecinie.

Więcej tutaj

AMS TOProfiler wyróżniony w kategorii „Innowacyjna zmiana” – Media Trendy 2007

Wprowadzamy AMS TOProfiler - zaawansowany system mapowy umożliwiający prezentację i selekcję nośników w ofercie.

Więcej tutaj

Wprowadzenie CityINFOtv

Wprowadzamy na rynek pierwszy kanał informacyjno-reklamowy wewnątrz pojazdów komunikacji pasażerskiej w Warszawie.

Więcej tutaj

Prowokacja AMS-u Akcją Społeczną Roku

Przed zabytkowym pałacykiem Lesserów w Warszawie ustawiliśmy billboard, na którym pojawiły się prowokacyjne hasła: „Czy to dobre miejsce dla reklamy?”, „Kogo obchodzi twoje zdanie!” i „Gdzie ma być reklama w mieście?”.

Więcej tutaj

Ogłoszenie postępowania koncesyjnego na wiaty w Warszawie

Miasto stołeczne ogłasza postępowanie, w którym wyłoniona zostanie firma, która ma zbudować 1580 wiat w Warszawie. Na pierwszą wiatę przyjdzie jeszcze poczekać 4 lata.

Wprowadzenie AMS Metrics

Wprowadzamy pierwsze na rynku narzędzie do liczenia parametrów mediowych kampanii w reklamie zewnętrznej. Przez 4 lata założymy 719 kont i pomożemy zaplanować 22 063 kampanii.

Więcej tutaj

AMS Perłą Polskiej Gospodarki / złoto dla szermierzy z AMS na Paraolimpiadzie w Londynie

Nasza koleżanka, Marta Makowska, która na co dzień zajmuje się monitorowaniem reklam, zdobędzie brązowy medal na Paraolimpiadzie w Londynie. Natomiast nasz kolega, Grzegorz Pluta, wywalczy złoty medal - będzie to pierwsze złoto na igrzyskach w jego karierze.

Więcej tutaj i tutaj

Powołanie Fundacji „Akademia Integracji”

Pomysłodawcami i pracownikami Fundacji są szermierze na wózkach, wybitni sportowcy, paraolimpijczycy, wielokrotni medaliści Mistrzostw Świata i Europy, pracownicy AMS. Fundacja jest kontynuacją projektu „AMS dla Integracji”.

Pierwsza z 1580 nowych wiat dla Warszawy

Na rondzie Daszyńskiego w Warszawie oficjalnie zaprezentowaliśmy pierwszą z 1580 nowoczesnych i eleganckich wiat przystankowych. Przed nami jeszcze 1579 wiat do postawienia :)

Więcej tutaj

25. urodziny AMS

Spis treści

ŻYCZENIA
SKŁADAJĄ NAM ...

Sąsiedzi z DENTSU

Renata Wasiak
z HAVAS MEDIA

Ania Zimecka
z SKM SAR

Alfred Ejsmont
z UNIVERSAL MCCANN

Bartek Dobrzyński
z PLAY

Iwona Jaśkiewicz - Kundera z VIVAKI

Małgorzata Węgierek
z HAVAS MEDIA GROUP

Ania Podskarbi
z OMD

Agnieszka Kosik
z MEDIACOM

Ania Bieńkowska
z MINDSHARE POLSKA

Marysia Bielecka
z HAVAS MEDIA

Jakub Bierzyński
z OMD

Paweł Tyszkiewicz
z SKM SAR

Monika Więch
z MEDIACOM

Małgosia Laube
z HAVAS MEDIA

Bartosz Hojka
z AGORY

Grzegorz Kossakowski
z AGORY

ALFABET
AMS

A jak ADRESAT

B jak BENETTON

C jak CHOPIN

D jak D**A

E jak ESTETYKA
w mieście

F jak FAX

G jak GASZENIE

H jak HUMOR
w reklamie

I jak INNY wymiar

J jak JUBILEUSZ

K jak KWIECIEŃ

L jak LEGENDA

M jak MEBLE
miejskie

N jak NOWOMOWA

O jak OK

P jak POZNAŃ

R jak RUSINOWICE

S jak SŁUP

T jak TEASER

U jak UWAGA, kradną!

W jak WALUTA

Y jak YEAH

Z jak ZAKAZ

CIEKAWOSTKI Z BRANŻY

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
x