Oreo na Dzień Ojca

Oreo na Dzień Ojca

W wybranych wiatach przystankowych można obejrzeć i „przymierzyć" koszulkę z napisem "tato jest super". W ten niestandardowy sposób Oreo reklamuje konkurs z okazji Dnia Ojca, w którym można wygrać superkoszulkę.

N01_oreo1.jpg

Na czym polega efekt druku lustrzanego możecie zobaczyć tutaj.
Żubr wywarzony z natury

Żubr wywarzony z natury

"Wywarzony z natury” to hasło reklamowe najnowszej kampanii piwa Żubr. Na plakatach zastosowano druk soczewkowy, dzięki któremu w zależności od kąta patrzenia pojawia się i znika butelka piwa.

zubr.jpg
Drugie życie kampaniiDrugie życie kampanii

Drugie życie kampanii

Pamiętacie kampanię Triumpha na naszych nośnikach? Kampania miała „drugie życie” na Facebooku. Poznajcie jej historię.

Zaczęło się niewinnie – od pokazania światu naszych modelek.

N01_Triumph_1.JPG

Bielizna zawisła w wiatach i zaczęło się przymierzanie. A nasze zdjęcie zrobiło furorę w sieci.

N01_triumph_0.jpg

Ale pewnego dnia bielizna zniknęła i w sieci zawrzało...

N01_triumph_3.jpg

N01_triumph_4.jpg

N01_triumph_5.jpg

N01_triumph_6.jpg

I jak wam się podobało?

I tu, i tu, i tu

Przypominamy, że jesteśmy na:

YT.jpgamsoutdoor

FB.jpg outdoor.jest.cool

Pint.jpg galeriaams
Rekomendacja dla CityINFOtvRekomendacja dla CityINFOtv

Rekomendacja dla CityINFOtv

Kanał informacji pasażerskiej CityINFOtv został zarekomendowany do konkursu na najlepiej zaprojektowaną usługę na polskim rynku DOBRY WZÓR 2013!

Pozytywną opinię ekspertów otrzymało ponad 200 usług, w tym nasza. Finalistów 20. już edycji konkursu poznamy w sierpniu. Natomiast uroczyste ogłoszenie wyników, gala i wernisaż wystawy pokonkursowej odbędą się 24 października b.r. w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego – organizatora konkursu.

N01_CityINFOtv.jpg

Przypomnijmy, CityINFOtv to aktualizowany on-line serwis informacyjno-reklamowy dostępny w komunikacji miejskiej w Warszawie (autobusy i wagony metra) oraz w Trójmieście (autobusy i trolejbusy). Obecnie w ofercie znajduje się ponad 2000 ekranów.

Więcej na www.CityINFOtv.pl.
Przełam standard

Przełam standard

Jak w niestandardowy sposób można zaaranżować przestrzeń przystanku komunikacji miejskiej do celów reklamowych? Jak niekonwencjonalnie użyć nośników reklamy zewnętrznej? Wszystko zależy od pomysłu, kreacji. Tak naprawdę ograniczeniem jest tylko i wyłącznie nasza wyobraźnia. Przykłady kampanii AMS można mnożyć: prawdziwa trawa pod stopami pasażerów, prawdziwe spodnie w gablocie wiaty przystankowej, pachnące plakaty, czy trójwymiarowe elementy reklam.

Trendem jest coraz częstsze używanie przez reklamodawców innowacji technologicznych wykorzystujących architekturę i przestrzeń miejską do celów promocyjnych: 3d mapping, kody QR, interakcję z reklamą poprzez sterowanie kinect, NFC (near-field communication). Próby użycia nowych technologii widać już na każdym kroku. Przykładem mogą być zakupy przez telefon wprost z ulicy. Aby zrobić zakupy, wystarczyło pobrać specjalną darmową aplikację mobilną, zeskanować kod produktu z nośnika AMS, z umieszczonymi na nim wirtualnymi półkami oraz skompletować zamówienie. Ale na razie to wszystko dzieje się na małą (lokalną) skalę. Próby użycia nowych technologii typu NFC mogą w przyszłości zaowocować personalizacją treści reklam.

Inne niestandardowe realizacje można obejrzeć tutaj.

Jeżeli chcesz przeprowadzić niestandardową kampanię na nośnikach OOH zapraszamy do kontaktu z Anią Sobczyk, Product Managerem w AMS, mail: a.sobczyk@ams.com.pl.
Tam byliśmyTam byliśmy

Tam byliśmy

11-12 maja b.r. odbył się maraton programistyczny „Isobar Create Warsaw”, który zorganizowała agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Uczestnicy wydarzenia mieli 30 godzin na stworzenie prototypów aplikacji wykorzystujących technologię NFC w jednej z czterech wybranych kategorii – Finanse, In-store, Rozrywka i Reklama Zewnętrzna, której sponsorem był AMS. W sumie podczas eventu powstało aż 15 gotowych do wdrożenia aplikacji, które następnie były oceniane przez jury złożone z ekspertów z firm: MasterCard, Procter&Gamble, Microsoft, LG Electronics Polska, AMS oraz Hypermedia Isobar.

W kategorii „Reklama zewnętrzna” zwyciężył zespół Vizao, który przygotował aplikację zachęcającą odbiorców do interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej wyposażonymi w znaczniki NFC. Umożliwia ona m.in. sterowanie grą na ekranie OOH przy pomocy smartfonu.

Vizao gratulujemy. Na zdjęciu uchwycony moment, w którym wręczamy nagrodę jej autorom. Filmowa relacja z eventu jest dostępna tu, a więcej informacji o wydarzeniu Isobar Create Warsaw i zwycięskich projektach można znaleźć na stronie www.hypermediaisobar.pl/create .
Jest Pan dla nas wzorem!

Jest Pan dla nas wzorem!

Tak dzieci z klasy 3c ze szkoły podstawowej nr 6 w Warszawie podpisały laurkę, którą wręczyły na pamiątkę spotkania z naszymi paraolimpijczykami.

Gosia z klasy 2a życzyła „dużo sukcesu i łask Bożych”:
N01_laurka_1.jpg

A Marysia narysowała tak: N01_laurka_4.jpg

Krzyś napisał:
N01_laurka_3.jpg

Zobaczcie ile szkół odwiedziliśmy w zakończonym właśnie roku szkolnym, ile przejechaliśmy kilometrów, ile rozdaliśmy upominków.

N01_poziom_infografika.jpg

(kliknij w infografikę, aby powiększyć)

Jeżeli ktoś z was chce, aby nasi koledzy przyjechali z lekcją integracji do szkoły waszego dziecka prosimy o kontakt z koordynatorem projektu AMS dla Integracji – Arkiem Jabłońskim (mail: a.jablonski@ams.com.pl).

AMS dla Integracji to program wolontariacki, którego ideą jest - jak sama nazwa wskazuje – integracja z osobami niepełnosprawnymi. Średnio 2 x w miesiącu najlepsi niepełnosprawni szermierze w Polsce (członkowie kadry narodowej, wielokrotni medaliści olimpijscy, Mistrzowie Świata i Europy) – pracownicy AMS - prowadzą zajęcia integracyjne w szkołach w całej Polsce. Robią to z pasją i zupełnie za darmo. Podczas pokazów dzieci poznają zasady szermierki i samodzielnie walczą z najlepszymi zawodnikami w Polsce; dowiadują się jak eliminować niebezpieczne sytuacje ze swojego życia i jak im zapobiegać; biorą udział w konkursach. Są to jedyne takie zajęcia w Polsce!
OOH i nowe kanały komunikacji. Mezalians?OOH i nowe kanały komunikacji. Mezalians?

OOH i nowe kanały komunikacji. Mezalians?

W dobie nowych technologii media stoją przed wyzwaniem wyboru kierunku rozwoju i adekwatnego modelu biznesowego. Zatarcie granic między offline i online powoduje, że kwestią kluczową staje się ponowne opisanie przestrzeni konsumpcji mediów. Na konsumpcję tę wpływa wiele czynników, ale dwa kluczowe to urbanizacja i cyfryzacja. Oba kierunki kształtują na nowo opis przestrzeni życiowej, którą definiuje się dzisiaj jako Modern Social Space. Jest to przestrzeń, gdzie na przemian robimy zakupy w internecie i sklepie za rogiem, gdzie wirtualnie umawiamy się ze znajomymi do realnych kawiarni, klubów, czy restauracji. Podlegając silnemu wpływowi cyfryzacji w Modern Social Space, media mogą przyjąć jeden z trzech kierunków rozwoju: zająć się wyłącznie produkcją kontentu, specjalizować się w jego dystrybucji lub łączyć produkcję z dystrybucją.

Podstawową funkcją reklamy jest funkcja informacyjna. Sieć nośników reklamy zewnętrznej to sieć dystrybucji informacji. Jeżeli w tę sieć włączymy nowe technologie, wówczas sieć dystrybucyjna staje się też medium, czyli miejscem, które dostarcza treści osobom świadomie ich poszukującym. Bo jak inaczej nazwać skanowanie kodu QR na plakacie przez oczekujących na przystanku, czy też pobieranie danych w wiacie przystankowej poprzez technologię NFC?

N01_cocacola_ qr_kod.jpg
Fot. scanowanie kodu QR

W ostatnich miesiącach, a nawet już latach, mamy wiele przykładów wykorzystania nowych technologii w reklamie zewnętrznej. Łączymy plakaty z aplikacjami mobilnymi w smartfonach, wprowadzamy rozwiązania z obszaru augmented reallity (rozszerzona rzeczywistość). To co jest ważne, to konstrukcja procesu komunikacji z konsumentem. Jeżeli uda się zachęcić przechodniów do skorzystania z technologii i wejścia w interakcję z marką, wtedy poziom zaangażowania i odczucia są najczęściej bardzo pozytywne. W takiej sytuacji zyskują wszyscy – i konsument, i marka, i medium. Niestety, na co dzień widać wiele negatywnych przykładów łączenia technologii z out-of-home, co z kolei zniechęca marketerów do dalszych prób. Np. stosowanie kodu QR na billboardzie przy drodze szybkiego ruchu na wysokości 3 metrów i wyżej jest, delikatnie rzecz ujmując, nieefektywne i bezcelowe. Podobne przykłady można podawać dla innych technologii - NFC, czy photo recognition.

Jednak mimo wielu wpadek nowe technologie w połączeniu z out-of-home, to wciąż jeden z ciekawych i bardzo angażujących konsumentów kierunków rozwoju komunikacji marketingowej. Aby komunikacja taka była skuteczna, potrzebny jest przede wszystkim czas oraz odpowiednia (czytaj: zachęcająca do skorzystania) mechanika komunikacji. Z tego punktu widzenia najlepszymi miejscami do stosowania nowych technologii łączących komunikat z plakatu z narracją cyfrową są wiaty przystankowe oraz plakaty w galeriach handlowych. Dlaczego? Bo właśnie w tych miejscach plakat jest dla większości osób po prostu dostępny oraz – co niezwykle istotne – odbiorcy dysponują czasem na wejście w interakcję z marką. Innymi słowy, mają sprzyjające warunki, żeby wyjąć smartfona i sprawdzić oraz skorzystać z proponowanej przez marketera oferty.

N01_zakupy_wprost_z_ulicy.jpg
Fot. zakupy wprost z ulicy

O czym należy pamiętać, stosując nowe technologie w out-of-home?

Należy wybierać miejsca gdzie skutecznie można „zawalczyć” o tzw. share of attention – udział w uwadze odbiorców. Technologia cyfrowa osiąga niewyobrażalne tempo rozwoju, ale podstawowe reakcje człowieka, np. czas potrzebny na wycjęcie telefonu, pozostają bez zmian. Pamiętajmy, że stosując rozwiązania łączące świat off-line i on-line musimy mieć na względzie wygodę i komfort konsumenta. Jeżeli zdecydujemy się na kod QR na plakacie, to nie zamieszczajmy go 10 cm nad ziemią. Może okazać się, że znajdzie się niewielu entuzjastów, którzy w głębokim skłonie poszukają cyfrowego kontaktu z naszą marką.

Poza komfortem czasowym i dogodnym miejscem trzeba jeszcze umieć skutecznie zachęcić do wejścia w cyfrową interakcję z marką. Ważne jest, żeby w prosty sposób zakomunikować korzyść dla konsumenta. Może nią być korzyść funkcjonalna, np. marka ułatwi Ci nawigację w mieście; korzyść komercyjna – wejdź w interakcję, a masz szansę lub gwarancję nagrody (np. kupon, rabat, konkurs z nagrodą), czy korzyść mediowa – wejdź w interakcję z marką, a otrzymasz dostęp do mediów cyfrowych (np. e-wydanie dziennika, magazynu, artykułu powiązanego ze światem marki, mp3 z nowym przebojem czy audiobook). Pamiętajmy, że konsumenci są świadomi i mają obecnie możliwość błyskawicznego zweryfikowania oferty marketera. Stąd cyfrowy świat naszej marki łączony z out-of-home powinien oprócz korzyści zaskakiwać i wywoływać uśmiech na twarzy. Posłużyć do tego mogą technologie coraz bardziej powszechne i stosowane w przestrzeni out-of-home. Stosując NFC czy kod QR na plakacie powinniśmy zadbać, żeby nasz konsument, który wejdzie w cyfrową interakcję nie rozczarował się widząc „tylko” naszą stronę www.

Przestrzeń out-of-home to wciąż ogromny i niewykorzystany potencjał – również w zakresie zastosowania technologii cyfrowych. Wystarczy powiedzieć, że codziennie 8 mln Polaków ponad 10 minut spędza przy wiacie przystankowej czekając na autobus lub tramwaj. To 80 mln minut czasu do zagospodarowania każdego dnia. Pytanie, czy łączenie technologii z plakatem wyjdzie jak mezalians, czy skończy się udanym związkiem na całe lata. Wybór należy do nas.

Autor: Marcin Grabowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Badań w AMS
Akupunktura we WrocławiuAkupunktura we Wrocławiu

Akupunktura we Wrocławiu

Już po raz trzeci AMS organizuje konkurs na rewitalizację przestrzeni publicznej. Tym razem, po Krakowie i Gdańsku, miejscem, które potrzebuje „akupunktury” jest Plac Piłsudskiego we Wrocławiu. Jest to piękne, ale niestety zapomniane miejsce - nawet wrocławianie nie wiedzą, gdzie się ono znajduje. Zorganizowaliśmy konkurs, ponieważ chcemy, aby plac odzyskał dawną świetność, stał się nowoczesny, funkcjonalny w duchu smart city i – co najważniejsze – dobrze służył mieszkańcom.

W weekend 24-25 maja b.r. przeprowadziliśmy konsultacje społeczne pod hasłem „A ty co chciałbyś zmienić na placu?” Na wyniki konkursu musimy poczekać do 22 listopada b.r., ale już teraz możecie zobaczyć film prezentujący plac z czasów powojennych i teraźniejszych oraz krótką relację z przebiegu konsultacji społecznych.

Więcej na www.AkupukturaMiasta.org.
Odjazdowe ceny w lipcu

Odjazdowe ceny w lipcu

1 lipca b.r. wprowadzamy specjalną ofertę wakacyjną na reklamę tranzytową. Aby poznać odjazdowe ceny tej oferty zapraszamy do kontaktu z Kamilą Pietrowską, kierownikiem ds. eksploatacji reklamy mobilnej w AMS, mail: k.pietrowska@ams.com.pl.

Archiwum

Spis treści

Oreo na Dzień Ojca

Żubr wywarzony z natury

Drugie życie kampanii

I tu, i tu, i tu

Rekomendacja dla CityINFOtv

Przełam standard

Nie przegap

Tam byliśmy

Jest Pan dla nas wzorem!

OOH i nowe kanały komunikacji. Mezalians?

Akupunktura we Wrocławiu

Odjazdowe ceny w lipcu

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
x