25 lat AMS

25 lat AMS

W tym roku obchodzimy jubileusz 25 lecia.
AMS_25_RGB.jpg
Czy wiecie, że zaczynaliśmy jako agencja reklamowa? Najważniejsze fakty i dzieje naszej branży możecie przeczytać poniżej. Co roku coś nowego :)
1990.png
powstanie agencji reklamowo-outdoorowej Art Marketing Syndicate

Zaczynamy jako agencja reklamowa Art Marketing Syndicate, dopiero później staniemy się firmą outdoorową. Z pierwszych liter nazwy firmy powstał skrót AMS, którym posługujemy się dzisiaj.

1991.png
pierwsze wiaty Adpolu w Warszawie

W latach 90. szare miasta zapełniają się kolorowymi reklamami. Wieje „zachodem”. W Warszawie pojawiają się pierwsze wiaty przystankowe, których operatorem jest Adpol.

1992.png
powstaje ponadregionalna sieć billboardów 12 m2

W ciągu dwóch lat powstanie na rynku 10 000 nośników, głównie billboardów 12 m2. Rozliczamy się w dolarach. Ceny - 325 a nierzadko i więcej USD za billboard.

1993.png
AMS przygotowuje kreację pierwszej kampanii – „Pociąg do wędlin” Zakładów Mięsnych w Kole

Działamy jeszcze jako agencja reklamowa. W ramach współpracy z Zakładami Mięsnymi w Kole przygotowujemy foldery i plakaty reklamowe. Jednym z nich jest "Pociąg do wędlin", który przedstawia... lokomotywę z wagonami w postaci kiełbasy.

1994.png
powstaje Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej

Druga połowa lat 90. to burzliwy rozwój firm outdoorowych. W raporcie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej notowanych będzie wkrótce 30 podmiotów, w tym 24 firmy o udziale w rynku powyżej 1 %. Billboardów 12 m2 będzie wkrótce 47 000.

1995.png
umowa z Wytwórnią Wyrobów Tytoniowych skutkuje budową pierwszej ogólnopolskiej sieci billboardów

1996.png
przejęcie Merkuriusza - drugiej co do wielkości firmy outdoorowej

1997.png
AMS Spółką Akcyjną

1998.png
debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych / powstanie Zewnętrznej Galerii AMS

Zewnętrzna Galeria AMS to pierwszy w branży, systemowy projekt z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Na billboardach prezentowane są prace artystów, m.in. Katarzyny Kozyry, Joanny Rajkowskiej, Marcina Maciejowskiego i Grupy Twożywo.

1999.png
pierwsze regularne sieci backlightów 18 m2

Na ulicach pojawiają się pierwsze nowoczesne, nośniki podświetlane z plakatami winylowymi. Początek procesów konsolidacyjnych na rynku outdoorowym.

2000.png
zakaz reklamy papierosów

2001.png
przejściowy zakaz reklamy piwa na outdoorze

Po dwóch latach piwo wraca na tablice, ale 20% powierzchni zarezerwowana jest na napis z ostrzeżeniem o szkodliwości jego spożycia. Zakazy skutkują obniżeniem przychodów branży i wymuszają przyspieszenie konsolidacji.

2002.png
przejęcie AMS przez Grupę Agora

Zakończenie konsolidacji rynku rozpoczętej w 1999 roku. AMS zyskuje nowego właściciela – Grupę Agora. Kilka firm przestaje istnieć. Następuje zauważalny spadek sieci billboardów.

2003.png
przeniesienie centrali z Poznania do Warszawy

Więcej tutaj

2004.png
powstanie Galerii Plakatu AMS

Galeria Plakatu AMS to dzisiaj prawdopodobnie największy w Polsce konkurs dla młodych grafików na plakat o tematyce społecznej. W 15. edycjach zostało nadesłanych 7 tysięcy prac.

Więcej tutaj

2005.png
powołanie programu Bramy Kraju

Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony w szczególności kształtowaniu przestrzeni publicznej. To 9 edycji programu: konferencji, konkursów i publikacji.

2006.png
umeblowanie ul. Oławskiej we Wrocławiu / AMS Mecenasem Kultury

Rozpoczyna się ekspansja mebli miejskich: ul. Oławska we Wrocławiu, w kolejnych latach - meble miejskie dla Krakowskiego Przedmieścia, pierwsze w Europie wiaty Open w Szczecinie.

Więcej tutaj

2007.png
AMS TOProfiler wyróżniony w kategorii „Innowacyjna zmiana” – Media Trendy 2007

Wprowadzamy AMS TOProfiler - zaawansowany system mapowy umożliwiający prezentację i selekcję nośników w ofercie.

Więcej tutaj

2008.png
wprowadzenie CityINFOtv

Wprowadzamy na rynek pierwszy kanał informacyjno-reklamowy wewnątrz pojazdów komunikacji pasażerskiej w Warszawie.

Więcej tutaj

2009.png
prowokacja AMS-u Akcją Społeczną Roku

Przed zabytkowym pałacykiem Lesserów w Warszawie ustawiliśmy billboard, na którym pojawiły się prowokacyjne hasła: „Czy to dobre miejsce dla reklamy?”, „Kogo obchodzi twoje zdanie!” i „Gdzie ma być reklama w mieście?”.

Więcej tutaj

2010.png
ogłoszenie postępowania koncesyjnego na wiaty w Warszawie

Miasto stołeczne ogłasza postępowanie, w którym wyłoniona zostanie firma, która ma zbudować 1580 wiat w Warszawie. Na pierwszą wiatę przyjdzie jeszcze poczekać 4 lata.

2011.png
wprowadzenie AMS Metrics

Wprowadzamy pierwsze na rynku narzędzie do liczenia parametrów mediowych kampanii w reklamie zewnętrznej. Przez 4 lata założymy 719 kont i pomożemy zaplanować 22 063 kampanii.

Więcej tutaj

2012.png
AMS Perłą Polskiej Gospodarki / złoto dla szermierzy z AMS na Paraolimpiadzie w Londynie

Nasza koleżanka, Marta Makowska, która na co dzień zajmuje się monitorowaniem reklam, zdobędzie brązowy medal na Paraolimpiadzie w Londynie. Natomiast nasz kolega, Grzegorz Pluta, wywalczy złoty medal - będzie to pierwsze złoto na igrzyskach w jego karierze.

Więcej tutaj i tutaj

2013.png
powołanie Fundacji „Akademia Integracji”

Pomysłodawcami i pracownikami Fundacji są szermierze na wózkach, wybitni sportowcy, paraolimpijczycy, wielokrotni medaliści Mistrzostw Świata i Europy, pracownicy AMS. Fundacja jest kontynuacją projektu „AMS dla Integracji”.

2014.png
pierwsza z 1580 nowych wiat dla Warszawy

Na rondzie Daszyńskiego w Warszawie oficjalnie zaprezentowaliśmy pierwszą z 1580 nowoczesnych i eleganckich wiat przystankowych. Przed nami jeszcze 1579 wiat do postawienia :)

Więcej tutaj

2015.png
25. urodziny AMS

Archiwum

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
x